dosszié
A 74. cannes-i filmfesztiválon nagy létszámmal szerepelnek magyar alkotások: A feleségem története, Enyedi Ildikó filmje a Hivatalos…
továbbhír
Hatodik alkalommal kapott meghívást magyar film a cannes-i filmfesztivál felújított alkotásokat bemutató Cannes Classics válogatásába. A július 6-án…
továbbmagazin
1984. május 3-án debütált a magyar mozikban Mészáros Márta Napló-tetralógiájának első darabja. A Napló gyermekeimnek árván maradt főhőse, Juli a 2.…
továbbmagazin
Rendhagyó, a hét vége előtt jelentkező tévéajánlónkat a csatornák 1956 hatvanadik évfordulójára kitűzött műsorai alapján állítottuk össze. Az ünnepi…
továbbmagazin
Talán nincs is jobb érzés, mint a karácsonyfa fényénél, zizegő szaloncukros papírok hangjának kíséretében, néhány szelet finom bejglivel és egy…
továbbfilmrészletek
A felszabadulás után visszatér a Szovjetunióból az emigráns magyar család, vagyis akik megmaradtak belőle: a nagyszülők és Juli. Magdához költöznek,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéIsmételten felhívjuk minden kedves utasunk figyelmét ara, hogy az állomás területén tartózkodó padokat frissen festettük, ezért óvakodjanak azok rendeltetésszerű használatától.